Sponsoring

Sponsoring is een gegeven dat in de huidige maatschappij niet meer weg te denken valt.

Sponsoring is iets, waar veel mensen mee te maken hebben of waar iedereen op de een of andere manier wel mee te maken krijgt.

Sportverenigingen, verenigingen met een sociaal-cultureel karakter, stichtingen, maar ook bedrijven. Met name deze laatste categorie heeft het meeste van doen met het verschijnsel sponsoring, want elk jaar opnieuw worden bedrijven overspoeld met aanvragen voor financiƫle steun. Dat maakt wel duidelijk dat dit fenomeen niet meer weg te denken is uit de huidige samenleving. In Wageningen , maar ook daarbuiten sbestaat een intensief sport- en verenigingsleven. Dit heeft mede tot gevolg dat deze organisaties, bedrijven nadrukkelijk vragen voor sponsoring.

De stichting Sponsoring en Fondswerving is ondermeer opgericht om structuur in de sponsoring te brengen. Daarnaast wil SFW de verenigingen en bedrijven met elkaar in contact brengen, maar ook het bedrijfsleven onderling kennis met elkaar te laten maken, dit is een essentieel onderdeel van de stichtingsfilosofie.