Fondswerving

© Ronald Hoogendoorn

Om een goed sponsorbeleid op te zetten moet er hard gewerkt worden. Niet SFW doet dat voorwerk maar wel de belanghebbenden en betrokkenen. Dat gebeurt door een sponsorplan in samenspraak met SFW te maken en door te nemen. Daarbij worden ze ondersteund door SFW, maar de verenigingen, stichtingen of bedrijven die behoefte hebben aan sponsoring moeten zich zelf aanmelden bij de stichting. SFW zal dus nooit zelf de verenigingen of instellingen benaderen.

Nadat men zich aangemeld heeft bij SFW wordt er met de belanghebbenden een actieplan opgezet en aan de hand daarvan wordt er naar een sponsor gezocht. Sponsorgelden moeten verdiend worden door de verenigingen, stichtingen of instellingen zelf. De stichting zoekt daarna op haar eigen manier naar de juiste sponsor die bij de desbetreffende instelling of vereniging past. Het doel is immers dat beiden elkaar versterken door het werken met elkaar.